×
جستجو در سایت
ورود و عضویت
بازیابی رمز ورود
کد تایید ارسال شد
جهت تایید تغییر رمز کد ارسال شده را وارد نمایید
ورود
نام کاربری یا رمز خود را فراموش کرده ام
شماره موبایل خود را وارد نمایید
ارسال
اگر هنوز عضو نیستید 
عضویت
ارسال
ارسال
دسته بندی ها

درونگراهای برونگرا

برندی دوز ۱۳ نشانه از درونگرای بیرونگرا را ارائه می دهد

زمانیکه شما در مورد درونگرایی می شنوید احساس می کنید آیا توصیفات شماست؟این قسمت درمورد علاقه به تنهایی وقت گذراندن است اما نه به معنی در سایه بودن و علاقه نداشتن به هم صحبتی و حس خستگی بعد از سپری زمان زیاد با دیگران است که همه اینا ممکن است در مورد شما صدق می کند.
اما برخی دیگر از نشانه های درونگرا اصلا به شما نمیخورد.شاید شما دایره بزرگی از دوستان دارید و در جمع های اجتماعی خیلی لذت هم می برید درحالی که ترجیح میدهید یه صحبت (مکالمه) به دردبخور داشته و خیلی خوب میتوانید یه صحبت ارامبخش با دیگران داشته باشید. ایا حس می کنید گیج شدید و به این فکر میکنید که شما واقعا درونگرا هستید؟
اگر اینطوره. پس ادامه این مقاله را مطالعه کنید. در این جا سرنخ هایی را نشان می دهد شاید شما فقط یک درونگرای بیرون گر هستید.

شماره یک :  اگر شما فکر میکنید آدم ها جالب هستند به عنوان یک درونگرا . . .

دوست دارید که ادمها رو تماشا کنید. و همچنین  ادمهای جدید رو ملاقات کنید حتی اگر کمی ترسناک باشن. شما از پرسیدن در موردزندگی افراد لذت می برید و سعی می کنید بهترآنها را بشناسید. اگرچه که این بدان معنا نیست که میخواهید همیشه این روش داشته باشید. برخلاف اینکه مردم را دوست دارید اما ترجیح می  دهید تنها با تعداد کمی از افراد  زمان رو در اجتماع بگذرانید.

شماره دو :  شما به جلب توجه دیگران تلاش میکنید

بیشتر اوقات این شما هستید که رویدادهای اجتماعی را برای دیگران برنامه ریزی می کنید زمانیکه حس میکنید توی یک مهمونی گیر افتادین نگران می شوید میخواهید برای یکبار هم که شده از روابط اجتماعی محدودتون فرار کنین و این باعث میشه که میزبان یک شغل  و یا یک رابطه ایده ال، بعنوان درونگرای برونگر باشید

در این حالت شما میتوانید وقتتون رو با افرادی که مثل خودتون هستند بگذرانید در حالیکه هنوز قادرید هروقت لازم بود براحتی طفره برید.

شماره سه :  شما از  اطراف دیگران بودن لذت می برید حتی در گروه های بزرگ

بیشتر درونگراها ترجیح می دهند تنها باشند و یا با تعداد کمی از دوستان  صمیمی وقت بگذرانند.و شما مخالف دورهمی های اجتماعی و یا صحبت با یک فرد غریبه هم نیستید اگرچه برخلاف بیشتر  برونگراها شما میتوانید برای مدت طولانی این وضعیت را مدیریت کنید و به محض اینکه بفهمید محدود شده اید  احساس به “آخر رسیدن” دارید اما این بدان معنا نیست که اوقات بدی را داشته اید و انرژی تان تمام شده است

شماره چهار :  برای رویدادهای اجتماعی  نیاز به زمان دارید

برونگرا ها  معمولا می توانند تمام طول هفته را با تمام فعالیت هایشان  در جمع باشند و حتی حس پر انرژی  هم داشته باشند مهمونی ، بیرون رفتن های دسته جمعی آنهارو به هیجان می آورد. به عنوان یه درونگرای برونگرا ، شما ممکن است علاقه به یه مهمونی شلوغ داشته باشید اما واقعیت اینست که آرزو می کنین جای خلوتی باشین.شما برای بازیابی انرژی  بین این رویدادها نیاز به خلوت  دارید شاید بتوانید یک یا دو  جمع کوچک را در ماه  بدون تخلیه انرژی  تحمل کنین اما زمان طولانی، برایتان فاجعه امیزمیشود. بعضی از درونگراهای برونگرا  سعی می کنند تا خودشان را مجبور کنند تا بادیگران وقف دهند. اما این فقط باعث خستگی مفرط ، عصبانیت و حتی  کج خلقی آنها می شود.

شماره پنج : اغلب در لحظه های آخر نظرتان عوض میشود

شما در طول  هفته،  به دنبال یه برنامه و یا  یک مهمانی هستید اما در  روز مورد انتظار ناگهان می توانید حس شدید به ماندن در خانه را داشته باشید حتی فکر کردن به اینکه اماده شویدو بیرون بروید، شمارا عصبی می کند، علیرغم  اینکه چه قدر دنبال چنین موقعیتی  بودید. توضیح این تغییر ناگهانی برای دوستان برونگرا کمی سخته اما شما مطمئن نیستید که ایا قادرید این تغییر رو تحمل کنید.

شماره شش : ارتباط هایی که برقرار می کنید ،ممکن است  دوام زیادی نداشته باشد

شما افرادی رو ملاقات می کنید که دوست دارید با آنها  رابطه اجتماعی داشته باشید اما به محض برگشتن به زندگی روزانه تان ، دیگر تلاشی برای ادامه آن روابط ندارید. این بدان معنا نیست که شما بی ادب و یا تمایل بر به هم زدن روابط خود دارید  ، اما  می دانید که برای داشتن روابط عمیق باید زمان بگذارید. چون هیچ چیز سطحی و ظاهری شمارو جذب نمی کند. پس تلاش می کنید تا همان دوستان ثابت خود را حفظ کنید. البته، نمیشود استثنائی برای ان قائل بود وقتی با کسی در همین لحظه رابطه عمیقی دارید شما با تمام وجود میخواهید که با او  جور شوید و صحبت های معنادار شما رو به  تلاش برای ایجاد  روابط ادامه دار تشویق می کند .

شماره هفت : شما موقعیت های واقعی اجتماعی رو بهتر از سایرین پیدا می کنید

دورهمی  به دعوت دوستی  در خلوت دو یا سه نفره را دوست دارید، اما مهمونی در جای شلوغ و پرسرو صدا را معمولا  دوست ندارید. بعضی اوقات انرژی جمع، باعث  هیجان شما هم میشود و گاهی اوقات هم باعث اضطراب تان می شود. شما از این  دسته گروه های شلوغ تا جائیکه میتوانید دوری می کنید چون  بیشتر باعث خستگی تان میشود. این قضیه ممکن است، تجربه های منفی در ذهن شما ایجاد کند.

شماره هشت : پرهیز از حرف زدن،سوالات زیادی  برای پرسیدن از شما ایجاد می کند

ممکنه که شما یک ادم خیلی اجتماعی دیده بشید چون  بسیار صمیمانه در مورد دیگران کنجکاوی دارید شما خیلی به ادمها علاقه دارید و میدانید که با سوال پرسیدن ، دیگران را به حرف زدن دعوت می کنید که البته اصلا مجبورهم  نیستید. گاهی  بهتره که فقط گوش کنید در این روش،  شما قادرید تا تعیین کنید ایا  طرف مقابل که با ان صحبت می کنید  پتانسیل  رابطه  معنادار  برپایه  پاسخ هایی که  به شما می دهد  را، دارد یا نه ؟

شماره نه : شما موقعیت خودتون را در گروه جائیکه می توانید تنها باشید را ، پیدا می کنید

گاهی وقتا میخواهید که اطراف دیگران باشید اما نه اینکه لزوما باهشون ارتباط بگیرید. احاطه شدن با انرژی آدمها برای شما کافی است  و نیاز به صحبت کردن با آنها  رو حس نمی کنید. البته از رفتن به مکان های عمومی که تعداد مناسبی از افراد در انجا هستند لذت می برید . درحالی  که  می تونید  ناشناس باقی بمانید  و تا حدی هم منزوی دیده شوید. این کار به تنهایی شما رو بدون  اجبار به  آمادگی،  در موقعیت های اجتماعی  کنترل می کند.

شماره ده : شما در ذهن تان فرو می روید حتی وقتی با دیگران بیرون هستید

بخشی از دلایل که  اجتماعی بودن باعث  خستگی زیاد می شود ، بخاطر این است که شما تلاش می کنید تا با دنیای بیرون   ارتباط بگیرید  و  هم زمان در ذهنتان هم  فرو می روید. درونگرا بودن یعنی  بیشترین وقت خود را درون ذهنتان بسر ببرید و و مدام  شرایط را  تحلیل کنید و فقط کلا در تفکرات خودتان باشید برای توازن  توجه تان بین دنیای بیرون و ذهن خود نیاز به انرژی زیادی دارید، و باعث میشه تا احساس کنید بیشتر مثل یک مشاهده گر هستید تا  یک عضو فعال

شماره یازده : شما بسیار منحصربفرد هستید زمانیکه  نزد دوستانتان می باشید

ممکنه که شما با افراد متفاوتی روابط اجتماعی راحتی دارید اما  حس واقعی  درونی  دایره دوستان بسیار کوچک  و محدودوانتخاب های خاص دارید. تنها تعداد بسیار کمی از افراد  وجود دارند که با انها حس واقعی برای ارتباط دارید اما این چیزی ست که آزارتان می دهد. داشتن تنها تعداد کمی از دوستان  صمیمی  باعث میشه تا روابط عمیق تر و  لذت بهش تری داشته باشید و بهتر است که  انرژی خود را روی ان دسته از دوستان نزدیک  بگذارید ، بجای اینکه برای ارتباط با تعداد زیادی افراد ممکن تلاش  و خود  را  خسته کنین.

شماره دوازده : . شما ترجیح می دهید پیامک یا ایمیل بزنید،

چون از شما کلی انرژی میبرد که یه مکالمه پیوسته داشته باشی بیشتر ترجیح می دهید که ایمیل و یا پیامک  سریع بفرستیدزمانیکه  چاره ای نیست  جز تماس  تلفنی ،گاهی آرزو میکنید که جواب ندهدو بیشتر تمایل دارید،یه پیام صوتی بگذارید. و اون روی سکه ،  شما میتوانید ساعتها  با بهترین دوستتان پای تلفن صحبت کنید. برای تعاملات انسانی ودر مورد موضوعی عمیق وهیجان انگیز شوق بحث و مکالمه  دارید.

شماره سیزده :  مکالمات معنادار و عمیق مورد علاقه تان است

هر مکالمه ای  متفاوت است یعنی انرژی که برای بودن در بخشی از ان میگیرد میتواند شدت کم و زیاد داشته باشه تمام مکالمات  شما رو  خسته نمی کنه حتی ممکن است ،داشتن یه گفتگو طولانی  درمورد  موضوعی که علاقه دارید  باعث افزایش  انرژی شما شود یا صحبت در مورد  عنوان جدی  با کسانی که علاقه یکسان دارید. اما صحبت کوتاه با کسی که خیلی او را نمی شناسید را دوست ندارید.

برای دیدن ویدئوی این مقاله کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *