×
جستجو در سایت
ورود و عضویت
بازیابی رمز ورود
کد تایید ارسال شد
جهت تایید تغییر رمز کد ارسال شده را وارد نمایید
ورود
نام کاربری یا رمز خود را فراموش کرده ام
شماره موبایل خود را وارد نمایید
ارسال
اگر هنوز عضو نیستید 
عضویت
ارسال
ارسال
دسته بندی ها

اگر خانمی، این ۱۵ویژگی را داشت، از دستش ندهید.

برینی داز(Brainy Dose)، تقدیم می‎کند:
اگر خانمی، این ۱۵ویژگی را داشت، از دستش ندهید.
تمام افراد برای داشتن روابط بلند مدت و ماندگار، نیاز دارند تا گاهی از خودشان بپرسند:
آیا این همان فردی است که می‌خواهم بقیه زندگی ‎ام را با او بگذرانم؟
آیا او بهترین فرد است؟


دانشمندان در سراسر جهان، به بررسی مسائل و مشکلات پیچیده در حیطه عشق و روابط بین فردی، می‎پردازند. آنها بی وقفه سعی در فهم این مسائل دارند که چگونه افراد مناسب، در کنار یکدیگر قرار می‎گیرند و به چه ویژگی‎هایی در روابط نیاز داریم تا آن رابطه را شاد و همیشگی کنیم.
در این ویدئو به ارائه موارد مهم و نتایج جالب این مطالعات می‎پردازیم. اگر خانمی را می‎شناسید که دارای صفات زیر است، از دستش ندهید!


شماره ۱ چالش فکری داشته باشد

نمی‎توان انکار کرد در اولین دیدار با هر فردی، همان لحظه اول، ما را به سمت خود می‎کشاند. اما دشوار است تا شخصیت های بزرگ را تنها با یک بار دیدن، بشناسیم. بسیاری از روابط تنها براساس جذابیت ظاهری ایجاد می‎شوند، اما این رابطه تا چه مدت دوام دارد؟ هنگامی که مکالمات، بدون عمق و جذابیت باشند، زمانمان را با انجام امور دیگری چون ورزش پر می‎کنیم؛ اما، غیر ممکن است که رابطه‎ای واقعی و حقیقی را تنها با این روش ساخت. توانایی ایجاد چالش‎های فکری و ایجاد بحث واقعی و مناسب، درباره موضوعات پرمعنا، می‎تواند در دراز مدت زیبایی و اهمیت‎ این ویژگی را نشان دهد.

شماره ۲ باکلاس باشد


باکلاس بودن به معنای قیمت لباستان نیست. باکلاس بودن به معنای شأن شما است و میزان احترامی که به خودتان در جلوی اطرافیان، نشان می‌دهید؛ یا کلاس و شان واقعی و میزان ظرافتتان. بسیار بد است اگر خانومی که به دیگران احترام می‎گذارد را از دست بدهید؛ چراکه این فرد، نسبت به خانومی که رفتار واضحی دارد و نمی‌تواند با دیگران به احترام رفتار کند، بسیار جلوتر است.

شماره ۳ صادق و اصیل باشد

تا چه مدت می توانید به رابطه با یک زیبای دروغگو، متعهد بمانید؟ اگر نتوانید با همسرتان صادق باشید یا به گفته هایش باور نداشته باشید، چگونه می توانید رابطه محکم و ماندگاری با او برقرار کنید؟ البته که نمی‎توانید. مطالعات نشان داده است، زمانیکه مردان خواستار رابطه بلندمدت و همیشگی هستند، به دنبال شریکی صادق و متعهد در کنار خود هستند. هر فردی می‌تواند تصمیم اشتباه و نادرستی بگیرد. پس برای هر فردی مهم است تا شریکی در کنارش داشته باشد تا زمانیکه اشتباه می‎کند به او بگوید و کمکش کند تا به مسیر درست برگردد.

شماره ۴سازگار باشد


متعهد بودن در یک رابطه، زمانیکه همه چیز خوب و عالی است، کار مهمی نیست. اما، زندگی همیشه بر وفق مراد نیست و ممکن است در موقعیت هایی، شما و شریک زندگیتان، در مورد مسائلی با هم اختلاف نظر داشته باشید. این موضوعی کاملاً عادی و غیر قابل اجتناب است. اما، رابطه‎ای ماندگار و موثر است که هر دو طرف سازگار و سازش پذیر باشند. دانشمندان بر این باورند، افرادی که اولین قدم را برمی‎دارند و فداکاری می‌کنند رابطه شادتر و ماندگارتری خواهند داشت.


چه ویژگی‎هایی در روابط نیاز داریم تا آن رابطه را شاد و همیشگی کنیم.

شماره ۵ مهربان و دلسوز باشد

بنا برگفته محققان، کلید اصلی داشتن رابطه‎ای شاد و همیشگی، مهربانی و سخاوت و درک متقابل است. همه ما در زندگی، نیاز داریم تا فردی ما را باور داشته باشد؛ حتی در زمان‎هایی که خودمان، خودمان را باور نداریم. همچنین، نیاز داریم فردی در کنارمان باشد تا در تمام لحظات سخت و دشوار، ما را درک کند. دلسوز بودن، حامی و مشوق بودن شریک زندگیتان، می‎تواند رابطه‎ای موفق را برایتان به ارمغان بیاورد.

شماره ۶ با ثبات باشد


با ثبات بودن به این معنا است که شخصیت فرد موردنظرتان از اولین دیدار تغییر نکرده باشد. برای شفاف تر شدن موضوع، به نقطه مقابل ثبات، یعنی متغیر بودن، فکر کنید. اگر فردی رفتاری غیر قابل پیش بینی و متغیر داشته باشد، بسیار سخت خواهید فهمید که در یک روز مشخص، چه رفتاری با شما خواهد داشت که دیگر در هنگام سالمندی، مهم نیست که تا چه حد زیبا و دلنشین بوده است.

شماره ۷ نقایص شما را بپذیرد

در بسیاری از روابط دیده می‌شود که یک طرف، دائماً در حال نقد طرف مقابل است. می‌دانید منظورم چیست، مانند بد شلوار پوشیدن، لطیفه‎های زشت و بی‎مزه تعریف کردن یا عادت‎هایی مانند با صدا جویدن و… . شریک زندگی شما هرگز نباید در شما احساس پست بودن، غیرقابل قبول بودن و خوب نبودن را ایجاد کند. البته که او باید شما را تشویق کند تا بتوانید ویژگی‎های بد خود را از بین ببرید، اما او نباید فرد جدیدی از شما بسازد(شما را ازبین ببرد).

شماره ۸ با والدینش رابطه خوبی داشته باشد


اگر می‎خواهید بدانید شریک زندگیتان در ۳۰ سال آینده چگونه خواهد بود، به والدینش نگاه کنید. اگر می‎خواهید بدانید در ۳۰ سال آینده چگونه با شما رفتار خواهد کرد، ببینید امروز چگونه با والدینش رفتار می‎کند. اما این نکته به این معنا نیست که رابطه شریک زندگیتان با والدینش، باید همیشه عالی باشد. فهم نوع رابطه‎ تان با والدین، می‌تواند نوع رفتار مثبت یا منفی در اوایل آشنایی را تعیین کند. تنها راه یادگیری اینکه انجام چه کاری در روابط بهتر است، آگاهی از همین رفتارها است.

فهم نوع رابطه‎ تان با والدین، می‌تواند نوع رفتار مثبت یا منفی در اوایل آشنایی را تعیین کند

شماره ۹ ارزش‌های یکسان و مشترک داشته باشید

همیشه، بسیاری ارزش‌های ما، از نوع تربیت ما نشأت می‎گیرند، مانند مسائلی که برای ما مهم هستند، موضوعاتی که به آنها باور داریم، شیوه‌ای که با دیگران و خودمان رفتار می‌کنیم. به اهمیت این موضوع، نمی‎توان به میزان لازم تاکید داشت. زمانی که تصمیم گرفتید تا با فردی زندگی مشترکتان را آغاز کنید، بسیار مهم است تا هر دو نفر، نسبت به ارزش‌های نانوشته‎ای، هم‎رای و موافق باشید. اگر ارزش‎هایتان با هم در یک مسیر نباشند، دائما دچار درگیری و بحث هستید و دیگر مهم نیست چقدر از نظر دیگران جذاب هستید یا تا چه حد می‎توانید با دیگران کنار بیایید.

شماره ۱۰حسود نباشد.


در حالیکه برخی از حسادت‎ها در روابط عادی هستند، مهم است تا دو طرف از یکدیگر حمایت کنند و بدانند که هریک انرژی‎اش را در کجا متمرکز می‎کند. اما، معقول و صادق بودن، برای هر فردی که خواستار داشتن زندگی شاد است، لازم و مهم است. داشتن حریم شخصی، برای رشد لازم است و این موضوعی مهم برای هر دو طرف است؛ چراکه باید به یکدیگر اعتماد کرده و این اجازه را به یکدیگر بدهند. یک خانم بالغ و آگاه، به شما اجازه می‎دهد تا فردی آزاد باشید و مطمئن است که شما به اعتماد او خیانت نخواهید کرد.

شماره ۱۱ از اهداف شما و خودش حمایت کند

. شما باید ترکیب درستی از اهداف خود و اهداف مشترکتان ایجاد کنید. یک خانم قوی و بااراده، شانه به شانه شما، محرک و مشوق شما خواهد بود، نه وابسته به شما. نیازی ندارید تا نگران او باشید و او نیز نیازی به تصدیق همیشگی شما نخواهد داشت. دائماً به شما یادآوری می‎کند که بهترین در نوع خودتان هستید، بدون اینکه بخواهید خودتان را تغییر دهید.

شماره ۱۲به لطیفه‎ های شما بخندد.


البته که همه ما خواستار این هستیم، در کنار فردی باشیم که به لطیفه‎ های ما بخندد. بنابر مطالعه‌های انجام شده، داشتن شریک زندگی‎ای که شما را بامزه بداند، برای مردان، مهم تر از زنان است! اگر خانمی را پیدا کردید که توانستید با او بخندید، مطمئن باشید که می توانید در کنار او زندگی کنید.


شماره ۱۳ در دعوا آرام بماند و شما را نیز آرام کند

. دعوا و بحث، قسمت غیرقابل اجتناب هر رابطه‎ای است. عدم توافق، هیچگاه به این معنا نیست که آن رابطه ناموفق است! اما موضوع مهم این است که شما چگونه با این عدم توافق‎ها برخورد و آن را رفع می‎کنید. تحقیقات نشان داده‌اند، روابطی ماندگارترند که در طول بحث و دعوا، خانم بتواند آرام بماند و همین حس را به شوهرش نیز انتقال دهد. جالب است بدانید که اگر آقا، در بحث آرام باشد، نتیجه برعکس خواهد بود.

شماره ۱۴ کینه ‎ای نباشد.


اگر خانمی را پیدا کردید که توانست بسیار راحت دیگران را ببخشد، پس او را در کنار خود نگه دارید. مطالعات نشان داده‌اند، افرادی که می‌توانند تحت هر شرایطی دیگران را ببخشند، طول عمر بیشتری دارند. شاید بتوان گفت بخشش، اساس داشتن رابطه‎ای سالم است. هیچ فردی کامل نیست، حتی شما. گاهی زمان‎هایی پیش می‎آید که شما ناخواسته، شریک زندگیتان را می‎رنجانید و در این زمان نیاز دارید تا او بتواند شما را ببخشد.


شماره ۱۵_برای حفظ رابطه ‎تان تلاش کند.


هیچ رازی نباید میان رابطه عاشقانه شما وجود داشته باشد و شما نیز نباید اجازه دهید تا چنین اتفاقی بیفتد حتی از سمت همسرتان! زمانیکه همسرتان تمام تلاشش را برای حفظ رابطه‎تان انجام می‌دهد، متوجه می‌شوید که او علاقه به حفظ این رابطه دارد. این کار نیازمند ژست گرفتن و انجام کارهای بزرگ نیست؛ حتی انجام کوچکترین کارها نیز کافی است تا متوجه شوید که او در تلاش و مشتاق است تا برای شادی و رضایت شما کارهای سخت تری انجام دهد. اگر خانمی به انجام کارهایی که شما علاقه مند هستید، ادامه دهد، نشان می‌دهد که او علاقه دارد تا شما را در کنار خودش نگه دارد.


البته، باید بگویم پیدا کردن چنین خانمی، بسیار سخت و دشوار است. اما اگر خوش شانس بودید و یک نفر را با چنین ویژگی‎هایی پیدا کردید، مطمئن باشید که هرروز می‎توانید با انجام هر کاری، به او احساس خاص بودن دهید.
همچنین، باید گفت که ممکن است هر آقایی به دنبال ویژگی های متفاوت دیگری باشد؛ اما به سختی می‌توان آقایی را پیدا کرد که با این ویژگی‌ها مخالف باشد و برایش اهمیتی نداشته باشد.


شما چه فکر می‎کنید؟ آیا ویژگی‎ای وجود دارد که یادمان رفته باشد؟ در زیر نظراتتان را برای ما بنویسید. اگر از این فیلم لذت بردید، آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید تا ما نیز به ادامه مبحث بپردازیم. برای دیدن فیلم‌های بیشتر، عضو صفحه ما شوید و به خاطر داشته باشید تا اعلان صفحه را روشن کنید. همچنین، مطمئن شوید که سایر فیلم‎های ما را تماشا کرده‎اید.
از نگاه شما متشکریم!

ترجمه شده توسط سایت فهم رابطه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *